یادداشت
گفتگو و گزارش

استاندار در انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اهتمام تام بعمل آورد/ کلانتری استقلال قوه مجریه را حفظ کند

استاندار در انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اهتمام تام بعمل آورد/ کلانتری استقلال قوه مجریه را حفظ کند

مدت مدیدی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار *مدیری توانمند و شجاع ، متخصّص و متعّهد، فرهنگ شناسِ برجسته ، پخته و مُجرّب و  سخنورِ  خردمندی*   است  تا  گرد و غبارِ  بنشسته  بر چهره ی اصحاب هنر و  فرهنگ و  خِرد   را  بزداید ، ارشادِ اسلامی را  بِهسازی کند، ویرانه ها و خرابه های به جا مانده  را نوسازی نماید، پناهگاه اهل قلم  و  صاحبان فکر  و اندیشه باشد، مددکار مطبوعات و اصحاب رسانه و کانون های خبری باشد، ادیب و هنر شناس باشد، *مُحیط و مسلّط بر تاریخ و تمدّنِ ایران و اسلام* باشد،  و در  یک کلام بتواند  *فصلی نوین در نوسازی فرهنگ و ارشاد استان طرّاحی و  بنا  کند* ؛ آنجاست که رسالت شما در گزینش چنان چهره ای برای تصدّی چنین مدیری سنگین  می نماید و مسئولیت آنجناب را مضاعف ؛ تا متاثّر از سیاست بازیهای کاسبان بازار  سبدِ آراء  و اربابان قدرت  و  تحت فشار اصحاب  زر و زور  و تزویر واقع نشوید و شایسته گزینی و فرهنگ سالاری را در اولویت و مطمح نظر قرار دهید.

*کلانتر ارشد استان* عالیجناب کلانتری، کهگیلویه و بویراحمد متشکل از اقوام و طوایف گوناگون است که با در کنار هم قرار گرفتن فرهنگ ایلیاتی  به پازلی زیبا  و تابلویی فاخر، هنر و فرهنگ بومی و خاص ِ خود را به رخ می کشاند.

وجود فرهنگ غنی و  پربار، جغرافیایی زیبا ، چهارفصل و  منحصر بفرد،  به همراه  تبادل اطلاعات و توسعه ی  ارتباطات در قرن بیست و یکم، می تواند کهگیلویه و بویراحمد را  چون نگینی ارزشمند  بر انگشتریِ خطّه ی جنوب کشور تبدیل نموده که بایسته و شایسته است  به آن جلا و جلوه ای  دوباره  بخشید.

کهگیلویه و بویراحمد مهد فرهنگ و تمدن  است، زادگاه هنرمندانی بزرگ و عالمانی سترگ  است که سال ها در ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی پیشتاز  بوده و خواهند بود. سرزمینی که یک درصد از خاک ایران اسلامی را تشکیل داده  اما در بسیاری از تحولّات و  رخدادهای تاریخی  همواره از پیش قراولان بوده است.

با این مقدمه باید گفت که: این استان با این پتانسیل ها  و استعدادهایِ  بالقوه  نیازمندِ *مدیری توانمند و متخصص، آشنا به فرهنگ اسلام، اهل قلم و کتاب ،  نخبه  و خبره  در تاریخ و فرهنگ و هنر  ایرانِ عزیز* ، همدرد هنرمندان و همداستان  سالن های نمایش و تئاتر، اهل شعر و قلم  و در یک کلام *آشنا به فرهنگ و ادبستان استان ، ورزیده و کارآزموده  برای مدیریت کلانِ  فرهنگ و ارشاد و  نام آشنا  و خوشنام  همچون "استاد موسی اخلاقی نسب " محتاج* است، چرا که محبوبیت فرهنگی و مقبولیت اجتماعی امیدها  را به اردوگاه اصحاب فرهنگ و هنر باز می گرداند و با این اوصاف  می تواند  هویت و حیثیت  ذاتی ارشاد اسلامی را  اِعاده و اِحیا  نماید.

خوشبختانه *استاندار فهیم  استان* با سابقه روشن و خدمت درخشان به مُلک و  ملت خویش  در نقاط مختلف و مسئولیت های متعدّد در وزارت کشور، *همجنس و همسنخ مردم*  است و با فرهنگ منطقه آشنا و احاطه ی  کامل دارند و نماینده ای عالی  و *مدیری مدبّر  برای دولتِ  تدبیر و امید* خواهند بود. بنابر این انتظار می رود  در انتخاب مدیری با اوصاف فوق الاشاره  با استقلال تامّ عمل کرده و در عمل به ضرورت تفکیک قوا نیز  ایمان و اعتقاد خویش را  در *معرض افکار عمومی* نشان خواهند داد.

جناب دکتر کلانتری با اصرار  بر *انتخابِ وثیق و دقیقِ خود* به نمایندگانی که باید نظارت بر حُسنِ اجرای قانون را که مهمترین وظیفه  و اساسی ترین ماموریت  آنهاست  نشان دهد که،  با ورود و تداخل  آنها در حوزه اختیارات دولت ،  امور اجرائی مختل و شرح وظایف دولتمردان استان نابسامان  می شود. همچنین دخالت زیاد باعث خواهد شد برنامه ریزی ها  و مطالعات انجام شده در این خصوص و همچنین تصمیمات استاندار برای  مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحت الشعاع قرار گرفته و از کانال قانون منحرف،  و در نتیجه  آینده این نهاد برجسته  با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

لذا  امیدواریم *دکتر کلانتری* از این *آزمون مُهمّ* که در  کانون توجه فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان  قرار      گرفته  است سربلند و سرفراز  بیرون آیند./؛

با سپاس بیکران(اساتید و فرهنگیان استان ، اصحاب فرهنگ و هنر ، رسانه  و مطبوعات، اهل قلم  و  صاحبانِ اندیشه در  استان)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها